Subject: Pääsu kinnistu juurdepääs
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 15 Jan 2025 08:06:57 +0200

Tere,

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Tuesday, January 14, 2025 4:46 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Re: FW: Pääsu kinnistu juurdepääs

Tere, Merike

Kui on võimalik teha ainult kaks sissepääsu, siis missugusel kaugusel 
peaksid need asuma üksteisest ja samuti, millisel kaugusel peavad olema 
sissepääsud objekti välispiiridest?

Tänan!

OÜ Reling

2024-11-27 13:33 kirjutas Merike Joonsaar:

Tere.

Olete pöördunud Transpordiameti poole küsimusega, kas Pääsu (22901:001:0519) 
kinnistu jagamisel kolmeks ligikaudu võrdseks krundiks on võimalik igale 
jagatud osale tagada riigiteelt 13182 Jaama-Kuningaküla eraldi juurdepääs.

Vastame Teile infopäringu korras. Infopäringuna anname selgitusi vastavalt 
piirkonnas kehtivate planeeringute põhimõtetele ja kliimaministri 17.11.2023 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/122112023009> määruse nr 71 „Tee 
projekteerimise normid" (edaspidi normid) nõuetele.  Infopäringu vastuskiri 
ei ole haldusakt, st kummalegi kirja osapoolele ei teki sellest õigusi ega 
kohustusi.

Kui mahasõit (edaspidi ristumiskoht) on mõeldud teenindama planeeritavat uut 
hoonet või muud rajatist, siis anname oma seisukohad kas kohaliku 
omavalitsuse detailplaneeringule või projekteerimistingimustele.

Kui soovite taotleda juurdepääsu olemasolevale katastriüksusele selle tänase 
sihtotstarbe teenindamiseks (näiteks põllutehnika juurdepääsuks 
maatulundusmaale), siis anname nõuded maaomaniku või tema volitatud esindaja 
taotluse alusel.

Pääsu kinnistu külgneb riigiteega 13182 Jaama-Kuningaküla vahemikus km 
11,57-11,68. Riigitee liiklussagedus on 190 sõidukit ööpäevas, kehtib 
kiiruspiirang 50 km/h.

Ristumiskoha  asukoha määramisel/asukoha sobivuse hindamisel lähtub 
Transpordiamet normides toodust. Muuhulgas peab liiklusohutuse kaalutlustel 
olema tagatud nii  nähtavus väljasõidul riigiteele  kui ka ristumiskohtade 
vähim omavaheline kaugus (so kaugus naaberkinnistute ristumiskohtadest).

Riigi kõrvalmaanteedel liiklussagedusega alla 500 sõidukit ööpäevas peab 
olema tagatud ristmike vähim omavaheline kaugus 10 meetrit ning 
kiiruspiirangule 50 km/h vastavad nähtavuskolmnurgad mõõtudega 3x80m 
(eeldusel, et liituva tee liiklussagedus on alla 20 a/ööp).

Antud juhul kujuneb ristumiskohtade kavandamisel otsustavaks asjaoluks 
vajadus tagada nõuetekohane nähtavus väljasõidul riigiteele.

Selgituseks, et kuna riigiteel on kurv (Haraka kinnistu ees), mis takistab 
nähtavust, siis Pääsu kinnistu kurvi poolsesse ossa ristumiskohta kavandada 
ei ole tõenäoliselt võimalik (kuna nähtavus ei oleks tagatud).

Transpordiameti esialgsel hinnangul saaks ühe ristumiskoha kavandada 
orienteeruvalt Pääsu kinnistu keskossa (kurvist piisavalt kaugele), ca km 
11,62. Võimalikuks võib osutuda ka teise ristumiskoha kavandamine 
(naaberkinnistu Laine poolsesse ossa).  Vt allolev väljavõte.

Eelinfo edaspidiseks:

Kui soovitakse ristumiskohta ehitada, palume arvestada järgnevaga.

1.      Ristumiskoha ehitamiseks tuleb kinnistu omanikul/huvitatud isikul 
esitada Transpordiametile taotlus ristumiskoha rajamiseks ning 
projekteerimise nõuete väljastamiseks. Nõuete alusel koostab teedeinsener 
teeprojekti, mille kooskõlastab Transpordiametiga. Projekti koostaval 
ettevõtjal või isikul peab olema Ehitsseadustiku kohane pädevus.

2.     Ristumiskoha ehitamiseks sõlmime kinnistu omanikuga/huvitatud isikuga 
lepingu.

3.     Kõik ristumiskoha rajamisega seotud kulud (sh projekteerimine, 
ehitamine jms) kannab kinnistu omanik /huvitatud isik.

Küsimuste tekkimisel võtke palun ühendust.

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Thursday, November 21, 2024 11:54 AM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Küsimus ?

Tere!

Olete mures ettevõtte Reling Ou pärast. Meil on maatükk, katastritunnus: 
22901:001:0519. Tahame selle krundi jagada kolmeks ligikaudu võrdseks 
krundiks, millel on erinevad katastrinumbrid Seega on teie jaoks küsimus, 
kas igalt krundilt on võimalik saada eraldi väljapääs suurele teele. Täname 
tähelepanu eest, ootame teie vastust Lugupidamisega, Reling Ou.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.